onsdag 19 mars 2008

Nya sömmar

Hi, hi
Igår när jag satte mig vid den vanliga maskinen för att sy en stickning på ett huckle jag fixat till P som han skulle ha på påskfesten idag så upptäckte jag något.
Det går att vrida sömvalsratten ytterligare två steg! Det finns inte beskrivet i instruktionsboken eller på sömöversikten på maskinen, men jag testade och upptäckte att jag har både öppen och sluten hushållsoverlock på den maskinen. Kul! Den ena sömmen ser ut så här: _/_/_/ och den andra som sicksack med raksöm på båda sidor.

Varför jag inte provat detta på de fem åren jag haft maskinen fattar jag inte, men men.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Hittade din blogg via Alfies kommentarer. Måste säga att du gör väldigt fina grejer.
Lite lustigt är det, jag har valt samma layout som dig, har också en bebis som omnämns E (han blir ett halvår imorgon)och han finns med på en bild när han äter brocolipuré på min blogg, fast jag inte hade sett din. Blev lite full i skratt, över likheterna. Kanske har jag din dubbelgångarblogg? :)