fredag 14 mars 2008

Mössa


För två veckor sedan skulle P på kalas, prins- och prinsesskalas (eller så kunde man klä ut sig till något annat om man ville). Jag ville så gärna sy något till den lilla prinsessan men kunde inte riktigt komma på vad och så hade jag inte hennes färger på tyg hemma. Jag beklagade mig för dagisfröknarna någon dag före kalaset och då kom de med den enkla lösningen: en mössa och en fin penna, flickan älskar att pyssla. Så en lila mössa med kaninapplikation blev det.
Mönster: Tror att det är ett mönster jag ursprungligen hittat på TV4as hemsida.
Material: E-slöjdtrikå till mössan, JnyDesigns orange kanintyg till applikation
Maskinval: Overlock till att sy ihop med och förstärkt raksöm att sy på applikationen med.
Kul: Att jag till slut kom på något att sy och givetvis att den blev så väl mottagen.
Nervöst: Om hon skulle tycka om den och om den verkligen passade. Själv tycker jag den ser ut att vara nästan för liten men flickan och hennes mamma är nöjda ;)
Att tänka på: Förlänga mönstret något när jag syr till 5-åringar.

6 kommentarer:

Gulligan sa...

hur fin som helst! Cool applikation!!

Carolina sa...

Tack! Jag tycker det är jättekul med applikationer nu, kanske är det supernördigt utanför sykretsar ;)

Botilda sa...

Men du, den här var ju hur fin som helst. Gillar verkligen både färgkombinationen och kaninapplikationen (har inte våga mej på applikationer själv ännu). En mössa man blir glad av att se!

Carolina sa...

Tack Botilda!
Du borde verkligen testa applikationer det är jättekul! Se bara till att använda vlisofix och totaly stable så kommer resultatet bli perfekt ;)

Anonym sa...

Jättefin mössa och vilken söt applikation!

Carolina sa...

Tack Maria!