fredag 14 mars 2008

Kanintröja



Den här tröjan gjorde jag för några veckor sedan till P. Själva applikationen har legat nästan sedan kanintyget kom, men jag har inte riktigt vetat vad jag skulle använda den till. Jag har länge velat göra en kanintröja av något slag till P, men tyckte att en ren kanintröja skulle bli lite "mycket".

Mönster: Ottobre (ett av de senaste nummerna)
Material: Hilcointerlock och kanintyg från JnyDesign samt brun Hilcovelour till kaninens svans
Maskinval: Overlock till att sy ihop med, tät sicksack på en vanliga maskinen till att sy fast applikationen.
Kul: Att P blev så glad för sin tröja!
Mindre kul: Även om jag använda totaly stable tycker jag att applikationen blev bubblig efter tvätt :-(. Tyvärr var även tröjan ganska bred och kort.

5 kommentarer:

Jes sa...

Tröjan blev jättebra, snygg kaninapplikation!

Kånkarong sa...

Jättefin applikation och tröja. Jag tycker inte den ser bred och kort ut... Jag kan bli ganska frustrerad på att Ottobremönstrena just är väldigt breda väldigt ofta!

Carolina sa...

Tack Kånkarong
Jag tycker den känns väldigt bred på minsmale kille iaf och jag hålle rmed om att Ottobremönsterna ofta är breda

Thea sa...

Kul idé! Helt i min smak! :-) Jag tycker det blev jättefint.

Carolina sa...

Tack Thea!