måndag 25 februari 2008

Kaninalster



De här kaninalsterna sydde jag för ett tag sedan, men har inte fått tillfälle att blogga om dem förrän nu. Byxorna syddes ursprungligen till E, men blev för små ;(. Jag hade ritat av ett par byxor hon hade som passade, men det blev nog fel med sömsmåner nånstans... Mössan kompletterade jag med när jag insåg att jag skulle bli tvungen att ge bort dem.

Mönster: Byxorna är avritade från ett par köpta, mössan är från Gynthers "Sy till barnen"
Material: JnyDesigns underbara kanintyg samt mudd från Stof & Stil
Maskinval: Overlock att sy ihop med, Coverpro till att sticka ned sömmarna med och att sy på kantband till mössan. Byxorna är sydda med sömmarna utåt för att vara så mjuka och sköna som möjligt.
Kul: Att mottagarens föröldrar verkar gilla kanintyget, hoppas även lille A tycker kläderna är sköna
Mindre kul: Att byxorna inte passade E.

5 kommentarer:

Mimmi sa...

wow, vilka coola byxor!

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Hur gör du fina sömmen utanpå?/Karolina

Carolina sa...

Karolina
Jag misstänker att du menar de på byxorna? De är helt enkelt overlocksömmen som jag sedan stickat ned med en elastisk raksöm. Jag ville inte ha några invändiga sömmar som skavde därför valde jag att sy ihop dessa byxor aviga mot aviga.

Jes sa...

Byxorna blev jätte coola med sömmarna utåt!

Carolina sa...

Tacck Jes, jag är nöjd ;)