måndag 18 februari 2008

Föreläggande

Så typiskt mig att inte ha tillräcklig koll. Det finns ju ett etablerat varumärke som heter Villervalla, det hade jag inte riktigt koll på innan jag lämnade in min ansökan till PRV om varumärkesskydd. Det var en kompis som nämnde att det finns ett märke och affär i Göteborg som säljer dessa kläder...
Nu har ett föreläggande kommit från PRV avseende min ansökan och jag måste undanröja ett sk HINDER för att min ansökan ska gå igenom. Enda sättet att undnröja detta HINDER är att få ett godkännande från Villervalla att de accepterar mitt Villevalle! Hur stor är chansen att de gör det? Nada skulle jag vilja säga :(

6 kommentarer:

Tina sa...

Hoppas att det ordnar sej till det bästa, håller tummarna för dej.
Har själv oxå tänkt att registrera men vet inte riktigt hur man fixar till det=)

Anonym sa...

nämen oj då. typiskt typiskt. Hoppas att det löser sig!

Carolina sa...

Tack för er omtanke :)

Tina:
Gå in på PRVs hemsida och läs. Det är inte så krångligt att fylla i själva ansökan, men om man har otur som jag och lyckas hitta ett namn som PRV anser är förväxlingsbart hade det kanske varit klokt att ta hjälp innan! Fast det hade ju blivit alldeles för dyrt ;). Lycka till!

Thea sa...

Aooouhh, det var inget vidare. Håller tummarna, men som du säger, chansen är väl inte direkt gigantisk...

Tina sa...

gomorron
Tack för din hjälp, nu får jag se vad det blir.
Ha en bra dag

Carolina sa...

Så lite så tina
Hör av dig om du har fler frågor ;)