onsdag 20 februari 2008

Hemlis-hemlissvar

Månadens tema är ju bad! Jag tycker om att bada även om det inte blir så ofta. Tyvärr är vårt badkar här hemma alldeles för gammalt och slitet så lusten att krypa ner i det kommer inte så ofta ;) Nytt är dock på gång, jag längtar. I Sverige badar jag inte så ofta utomhus, tycker det är aningens kallt, men vi åker gärna utomlands på solsemester.
Här kommer mina uppdaterade svar:

Vilka färger gillar du? Är väldigt svag för turkost för tillfället. Annars är det mycket orange, gul, brun, cerise och lite petrol.
Har du barn? Hur gammalt/gamla? Kön? En son (4,5 år) stl 116 och en dotter (5 mån) stl 68/74.
Pojk och flickfärger eller unisex? Jag är väldigt mycket för unisex (alla tror att vår dotter är en pojk ;))

Retro eller inte? Retro
Vilka tyger syr du helst i? Velour, interlock och annan trikå, men även vävd bomull (och då gärna secondhandtyger från 70-talet med roliga mönster)
Är det några tyger du absolut inte gillar? Camotyger och annat som ger associationer till krig och militär.

Syr du helst till barn eller vuxna? Barn, men det blir lite till vuxna också.
Syr du helst kläder/inredning/lapptäcke/övrigt? Helst kläder, lite inreding och definitivt inte lapptäcken.
Syr du helst utifrån ett färdigt mönster, beskrivning eller egenkonstruerat? Utifrån mönster, men jag gör gärna egna ändringar och tillägg.
Köper du Ottobre, eller någon annan mönster/pysseltidning? Prenumererar på Ottobre och köper ibland någon annan mönstertidning (men det var längesen)
Hur länge har du sytt? Jag började när jag gick på dagis, sedan våren 2007 har jag sytt riktigt mycket (tycker jag iaf)
Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Mittemellan, kan definitivt lära mig mer :)

Favoritgodis? Mörk choklad
Musiksmak? Väldigt blandad, men mycket reggae
Har du någon form för allergi? Livsmedel/djur/material? Nej

Annan hobby? Trädgårdsarbete, friluftsliv, foto
Samlar du på något? Måste nog börja inse att jag samlar på TYG!
Kaffe eller te? Tycker om båda, men helst kaffe

Retro eller modernt? (samma sak just nu, kanske) Retro
Vintage/Romantiskt? Egentligen inget av det
Nytt eller doredo? Både och, men jag är glad för att handla tyg på secondhand
Plast eller naturmaterial? Helst naturmaterial
Pastell eller färgglatt? Definitivt INTE pastell, jag älskar färger och har mycket svårt för babyrosa och babyblått.

Syr du bara med vanlig maskin eller har du även overlockmaskin? Jag har en vanlig maskin, en overlock och en coverlock.

Inga kommentarer: