lördag 2 februari 2008

En mössa till



Efter att jag gjort den förra mössan blev jag sugen på att modifiera mönstret och göra en till. Den här är gjord av en gammal duk, smalspårig mörkbrun manchetser från Jofotex samt velour från Hilco. Den är vändbar, även om det är tänkt att det blommiga tyget ska vara utåt. Trots modifiering av mönstret är jag fortfarande inte riktigt nöjd, det är fortfarande lite bubbligt uppe på huvudet.

Mönster: Modifierat Gynter.

Maskinval: Overlock att sy ihop med, vanliga maskinen till stickningar, CoverPro till kantband.

Roligt: Att den blev bättre än den förra mössan och att det faktiskt gick att kanta med Hilcovelour (OK nästan, där är fullt med hoppstygn, men jag tror att det håller för oss iaf). Samt att den blev så snygg på båda sidor att den blev vändbar ;)

Tråkigt: Att jag inte fick till mönstret helt denna gång heller.

1 kommentar:

Familjen skogstokig sa...

superfin mössa, jättehärliga tyger