lördag 9 juni 2007

Värme

Nu när jag tänker tillbaks på dagen inser jag att det varit skönt trots ca 30 grader i skuggan. I förmiddags hade vi 55 grader i solen, där befann vi oss inte;)

Vi har bara tagit det lugnt i trädgården och en liten utflykt till en trädgård med massor med magnolior och bambu uppe på Bjärehalvön. På vägen hem blev det glass.

Igårkväll utnyttjade vi det faktum att vi bor nära havet och det faktum att solen lyste. Vi åkte till hamnen och gick på krogen bara läsk och glass för Ps och min del, lite öl till pappa. Jättehärligt var det att sitta där och njuta i solnedgången .

Den enda baksidan med värmen är att jag samlar på mig vatten, fötterna har börjat ömma nu även om det inte syns så mycket utanpå än. Känns faktiskt som om att det blir ett bra drag att jobba större delen av sommaren då luftkonditioneringen på jobb är riktigt bra.

En del syprojekt har j ag också hunnit med sedan jag skrev sist, en body i det nya girafftyget, en påbörjad T-shirt till P och en handväska till mig själv. Bilder kommer när de kommer...

2 kommentarer:

Millan sa...

Vet du, nu får jag skämmas ordentligt, men jag har helt missat att du ska ha en liten bebis! Så himla roligt - grattis! Förlåt att jag nog måste vara den trögaste människan som missat det...

Å fina saker syr du också - ser fram emot fler bilder! :D

kram!

Carolina sa...

Helt OK Millan!
Jag har ju inte direkt skrikit ut nyheten och pratar (skriver) ju inte heller så mycket om det.

Kul att du tycker jag syr fint, kul att sy är det iaf.