söndag 10 juni 2007

Någon som vet?


Den här rosen blommar just nu i vår trädgård. Det är något frösått för vi har inte planterat den där. Jag skulle så gärna vilja veta vad det är för någon. Nån som har den blekaste aning?

Idag har vi varit och tittat på fotboll på Junivallen i Höganäs. De mötte Snötorp (gröna). Främsta anledningen till att vi gick dit var att M skulle testa att fota något annat och det gick ju bra. Fler bilder finns här.

Här är lillbuse i sin nya T-shirt i girafftyg.
Ikväll blev det även ett par shorts i girafftyget, men det var nog lite tunt för de ser mest ut som ett par kalsonger ;)

5 kommentarer:

Thea sa...

Å vad fin den blev!! Och det tyget som är så svalt och skönt! JAg har en del kvar - funderade på en T-shirt till stora tjejen eller en tunika till lilla. Får se, jag har inte bestämt än.

Millan sa...

Med risk för att verka helt dum (jag är ju väldigt blom-okunnig) men är det inte en vanlig nyponros? Den blommar iaf i mängder här där vi bor, både de ljust rosa och de mörkare.

Hittade på nätet:
http://linnaeus.nrm.se/flora/di/rosa/rosa/rosadum1.jpg

och:
http://linnaeus.nrm.se/flora/di/rosa/rosa/rosadum.html

Carolina sa...

Millan du har säkert helt rätt. Rosor är inte min specialitet. Ska fundera lite till sedan åker den nog väck om det inte är något speciellt. Var hemma hos en rosentusiast en gång och han pratade så varmt om sina frösådda exemplar han hittade lite varstans i trädgården så det var en inte helt vanlig ros jag hoppades på :)

Anonym sa...

men du vad du är produktiv. Producera mera och säjl på torget!!

och rosen. den har jag inte en aning om

Fiffiluren sa...

Den där t-shirten blev ju kanonfin. Många som har köpt det tyget :-) Jag tycker det är svårt att bedöma om det är ett snyggt tyg från en liten bild på nätet :-)