måndag 4 juni 2007

Och var ska jag få tiden ifrån?

Idag blev det mycket på en gång. Dels kom mina tyger från Reprodepot och dels var jag iväg och köpte en overlockmaskin. Allt på en gång...

Jag hade tur och slapp tull och extra skatt på tygerna. Tyvärr verkar det ha blivit fel vid beställningen jag fick ett tyg som heter Sticky daisy spearmint istället för Sticky daisy lime. Det andra tyget blev ett alldeles underbart trikåtyg med giraffer. Tyvärr lyckas jag inte länka till någon av deras bilder, ni får gå in och titta på deras tyg ;)
Och så blev det som sagt en overlockmaskin. Jag valde Husqvarnas enklaste modell. Och gissa om det inte följde med en instruktionsvideo på VHS. Jag har ingen fungerande VHS längre, varför skickar man inte med en CD-skiva? Nu har de iof lovat mig utbildning på den i affären, men jag vill ju börja ikväll!

2 kommentarer:

Thea sa...

GRATTIS!! Å, jag förstår din iver att komma igång. Märkligt att du inte fick instruktionen på CD. Då får vi snart se några overlockalster, då...

Botilda sa...

Å, vad kul! Avis blir jag som sitter med min gamla Bernette... och försöker trolla.

Ett tips jag fick om singeltrikåtyger (som det fina girafftyget) är att inte tvätta dem innan man syr. Klipp bara ut en liten provlapp och rita av den på ett papper. Tvätta, stryk och jämför sedan med det ritade. Smart! När tygerna är tvättade rullar de så hemskt. (Men det kanske bara är jag som inte förstått det förr.)