lördag 16 juni 2007

Slapp och kul dag

Idag har vi tagit det väldigt lugnt. Jag har lite smått ont i halsen och alla har varit allmänt trötta. Efter lunchen gav sig P och jag ut i ösregnet och dansade regndanser och plockade fläderblommor. Det var verkligen jätteskönt väder ute trots att regnet öste ner. Vi var ute ca en timme och hade väl inte de bästa regnkläderna på oss och valda delar av kläderna var dygnsura när vi kom in.
Nu står det härlig saft på drag i matkällaren, den ska stå däri fem dagar innan den är färdig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

och femton citroner? eller hur är receptet? min mamma gör en grym hyllesaft. *längtar efter fler flaskor*

Carolina sa...

I mitt recept var det 2 kg socker, 2 citroner, 50 g citronsyra och 40 klasar fläderblommor.
Det var längesedan jag gjorde saft sist så det ska bli spännande och se om den blir god.

Anonym sa...

Det låter skööönt. Får man komma förbi på ett glas när.... vår biltank är tom??
B sa härom dagen "Har vi inget att göra i H-näs, dom har billig bensin där" jag påpekade er existens och han sa "bjud in oss när tanken är tom nästa gång" ;-)