torsdag 12 april 2007

Tur!

Ibland får man ha riktigt tur, det hade jag idag. Det var bara sekunder från att jag blev 700 kr fattigare. Jag hade precis kommit tillbaks från Landskrona och parkerat på baksidan av kontoret, i en lastzon och mot färdriktningen... Skulle ju bara upp på kontoret och hämta nyckeln till garaget. Till saken hör att denna gata hör till en av de mest bevakade i Helsingborg.

Precis när jag kommer ut ur dörren ser jag yvå P-vakter som börjat skriva en P-bot just för min bil. Oooops! Men jag hade tur idag, de fullföljde aldrig sitt skrivande. Kanske skulle jag köpt en trisslott också en turdag som denna ;)

Fortsättningsvis kommer jag vända bilen innan jag parkerar, måste ju ändå vända för att komma in i garaget.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hehe. ibland har man tur ja.Skönt att du slapp böter!

Vet du.. Du tillhör den kategorin jag inte gillar *fnissar* Förstå mig rätt. Föräldrar som tror att barnen utvecklas bättre på förskolan. Jag tror det kanske är så när de är stora, men absolut inte när de är.. kanske under två, tre år. Du missförstod mig där, en liten en har det klart bättre hemma. Enligt mig. Föräldrarna gör ett kanonjobb, förringa inte dig själv och tro att du inte kan. P hade varit lika fantastisk om du varit hemma.

dock vet jag att du inte trivdes hemma så situationen är lite annorlunda, eller hur?

PRovokativt kanske, menar inte illa, menar bara att du ska tro på dig själv som förälder och försöka njuta massor. Bra att ni tar er tid att ta ut dagar nu, men samtidigt är det ju inte så att ni är ansvariga mesta tiden om han är så mycket på förskolan? 40 timmar per vecka ger honom inte mycket tid med er... *svammel*

Att ha kvar någon som varit länge inom barnomsorgen är en annan femma,då har han sina vänner etc där. Då kan man börja diskutera.

~ lite rabiat i min tanke~

kram!!

Carolina sa...

Tar inte illa upp på något sätt. Jag har min inställning och vet att det vi gjort är bäst för vår familj.