fredag 6 april 2007

Dagen började inte som det var tänkt

De senaste dagarnas planerande hade lett så långt att jag inte skulle behöva vara uppe vid stugan förrän strax efter 10. Vi skulle i styrelsen hålla tipspromenad.
Som tur var vaknade jag tidigt och bestämde mig för att gå upp så att det skulle finnas gott om tid. Strax efter det att jag hoppat ut ur duschen ringer telefonen och jag fick veta att vi haft ett större inbrott med skadegörelse uppe i stugan. Där fanns två stackars personer som skulle förbereda inför promenaden.
Jag skyndade mig att bli färdig tog med P och åkte upp. Vi kom upp strax innan polisen anlände. P hade lite svårt att förstå att det inte var poliserna som tagit något i stugan ;) De "smarta" ungdomarna som lånat vindskydden, veden och några presenningar hade dessutom lämnat kvar en moppe. Poliserna fick snabbt upp ett spår efter dem och skulle åka och besöka moppeägaren. Tyvärr kommer det hela nog inte mycket längre än så, polisen trodde det var svårt att binda moppeägaren till all förstörelse och inbrottet.

Efter den oväntade starten på morgonen var vi lite förvirrade och sena, men tillslut var allt på plats och vi kunde öppna för deltagarna. Solen sken nästa hela tiden och det var skönt och alla var nöjda och glada.

Nu är jag däremot jättetrött!

Glad påsk på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

tjolahopp. här har det hänt grejer må jag lova.

Vad synd att det itne går att binda honom/hennne till brottet. Förhoppningsvis blir det iaf en liten väckarklocka att sådär gör amn inte.

lite komiskt i det hela är att jag skämtade april med mina tipspromenadsvänner... Jag skickade ett sms och skrev att tipset var inställt pga att det varit skadegörelse,inbrott och sönderskjutna fönster uppe på friluftsgården. *skrattar* Inte kul alls..

kom det några iaf och gick tips??

Carolina sa...

Ja, vi får hoppas att de inte gör om det iaf.

Det kom ca 170 personer och gick promenaden. Läste i tidningen att det varit närmare 900 deltagare på en annan promenad i NV Skåne, så dit har vi långt kvar.