måndag 9 april 2007

I träsket igen

Jag hade ju lovat mig själv att jag inte skulle ha en massa sådder och förodlingar i år. Men det höll inte längre än till igår när vi var i trädgårdsbutiken och vi hamnade framför fröhyllan. Idag har jag sått sparris och citron (kärnor insamlade i Turkiet i höstas) och det ska iaf sås majs till P snarast. Vidare har jag pysslat i uterummet hela förmiddagen och planterat om lite blommor, klippt andra och satt lite sticklingar för rotning. Kul om sticklingarna från citronverbenan kunde ta sig, men några stora förhoppningar har jag inte.

Vi har i övrigt haft en riktigt lugn och skön dag.

Och nu ringde telefonen mitt i inlägget och vi får besök.

Nu har buspojkarna lekt av sig lite, även om de inte var på bästa lekhumör ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

men skönt ändå att få lite saker i jorden om man nu tycker om att påta. Själv funderar jag på att lägga igen alla våra rabatter för jag är verklgien inte den som fixar och donar i trädgårdslanden..

Vad gäller tipset så jovisst har vi tips varje vecka. FÖrst kör vår skid/orienteringsklubb ett antal veckor sen kör iogt-nto ett antal och sen en lokalförening. Funkar bra.

Carolina sa...

Johannapanna
Tycker man inte om att påta i trädgården ska man ju inte ha en massa rabatter som ska skötas.

Kul det där med tipset och bra när de olika föreningarna kan lösa det tillsammans.

Millan sa...

Wow vad duktig du är! Jag är alltid lika fascinerad över människor med trädgårdskunskap och gröna fingrar eftersom jag själv saknar all uns av det!
Men jag skulle vilja kunna mer, när jag blir stor. ;)

Carolina sa...

Millan!
Jag hjälper dig gärna med konkreta tips och även tips på litteratur. Mitt trädgårdsintresse väktes först när jag träffade min man, innan dess var det obefintligt.