fredag 24 november 2006

Vinterkräksjukan är här

Inatt anlände den med buller och bång till husets yngsta invånare. Precis när vi gått och lagt oss hörs mystiska ljud inifrån Ps sovrum. M går in och ser bara kräk i hela sängen, inklusive Bosse. Fem lakan, två påslakan och tre örngott samt X antal pyjamasar har hittintills passerat tvättmaskinen.

Kräkandet upphörde iaf framåt morgontimmarna och nu är den lille mannen go och glad.

Kommenatern imorse när han vaknade var att kräket var gott! Undrar om det egentligen hörde ihop med all uppmärksamhet och ompyssling av mamma och pappa.

Nu är det bara att hålla tummarna för att mamma och pappa håller sig friska.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Usch näe. Hu ni är andra familjen jag hör om IDAG som fått eländet. Jag bävar. Högre makter skonade oss förra året (kanske för jag spg höggravid och klen ut??) så vi får säkert det minst fyra gånger var i år..... BRRRRRRRRRRRRRRRRRR.

Carolina sa...

Såhär lite i efterhand är jag inte helt säker på att det var den "riktiga" vinterkräksjukan då det gick över så fort.

Håller tummarna för att ni slipper.

Anonym sa...

usch och fy, det är det jag bävar mest för just nu, förra året däckade vi samtliga under loppet av 36 timmar, jag önskar ingen favorit i repris;=) Hoppas att Ni klarat Er undan!

Carolina sa...

Pikaboo
Ja, vi håller fortfarande tummarna för att det inte ska bli mer.

Hoppas ni klarar er.