söndag 5 november 2006

En sån miss

Som ordförande i Friluftsfrämjandet Kullabygden får jag stå för en del misstag som görs. Idag ordnade vi den traditionsenliga "Gåsajakten". De senaste åren har det varit TVMarna som anordnat promenaden, men i år hade de fått förhinder så styrelsen fick ställa upp. Vi var dessutom inte många som kunde ställa upp idag. Jag var en av de få tappra.

Med lite mailande och annat pyssel i veckan kände vi oss någorlunda redo imorse kl 8 när det var dags för att ge sig iväg upp mot Kullaberg. Pga det uteblivna solskenet beslutade vi redan i bilen upp att välja en ganska kort runda.

Väl uppe i stugan satte vi bokstäver på "gåsarna" och tog ett gäng blind"gåsar" med oss också. Vi la hela rundan och kände oss riktigt nöjda när vi kom tillbaka. Ända till dess att...

...första paret kom tillbaka och förkunnade att detta verkade vara i princip samma ord som förra året.

HJÄLP! Hjärtat hoppade upp i halsgropen, vilken miss vi hade gjort. Men vad gör man? Jag bet ihop och lossades som ingenting. Ordet i år var "Gåsapågstofflor" och förra året var det "Gåsapågsträtofflor". Gjort är gjort och jag hoppas innerligt att deltagarna återkommer nästa år ändå.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan verkligen inte läsa din text..så tråkigt!
Fel på mina ögon eller är bakgrunden för mörk måntro..skulle så gärna vilja läsa vad du skriver.
Va åtta akvarium..det var värst. Jo visst är det så ju större desto bättre, men vårt gamla var visserligen stort men ack så repig och eländigt.

Ha det bra,kram

Carolina sa...

Så tråkigt att du inte kan se min text.
Om det gamla var repigt förstår jag om du bytte. Dessutom blir ju silikonen kass efter ett tag och då kan de läcka...

Anonym sa...

hehe vad ska ni ha nästa år då? Gåsapågsbyxor kanske?
Jag är en liten gåsapåg från skåne..

Ibland har vi haft tips på olika ställen och det är sannerligen inte enkelt att veta vilken tipsrunda man haft när.