onsdag 8 november 2006

Fiskar

Som några av er säkert vet så har vi lite akvarier här hemma. Bara ett akvarie på bottenvåningen och resten i källaren. Källaren känns definitvt inte överfull, jag tycker rent av att det känns riktigt hemtrevligt och mysigt där nere.

I söndags var M iväg på akvarieutställning i Folkets park i Malmö. Han kom hem med två små söta fiskar, inget konstigt det heller. De fick bo i ett akvarie som för tillfället saknade simmande invånare. Däremot slutade det inte där, dessa fiskar har kommenterats varenda kväll. Ikväll fick jag bl a veta att de helst vill ha levande föda! Jaha vad innebär det då? Jo, maskar eller bananflugor. Hmm och så reser vi bort en helg och flugorna smiter eller nåt och vi får flugor eller maskar i hela källaren. Låter inte helt spännande ur min synvinkel.

Och inte nog med maten fiskarna han fick kom härifrån. Men innan det ser ut så här hemma har jag flyttat ut...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe. Ni får hålla födan bakom lås och bom!

Vi ska också köpa akvarium! Fast bara ett litet. Jag vill ha tetror och kanske guppisar som när jag var liten. det värsta är bara att två guppisar snart blir... många guppisar!

Carolina sa...

Ja, men blir det många guppisar så är det väl bara att håva upp och spola ner i toan. Låter lite grymt jag vet, men det är bättre att begränsa dem och göra det smärtfritt för dem än att de ska äte på varandra bli sjuka och tyna bort.

Jag hoppas på att enna föda inte ska bli någon omfattande odling och att den ska gå att begränsa på ett enkelt sätt.

Anonym sa...

Urk vad är det för fiskar..mina firrar får ibland mygglarver men dom är ju frysta!!

Låter inget vidare att ha maskar eller en massa flugor i källaren!!

Carolina sa...

Ninni, jag har fått ett nytt förslagnu på vattenloppor. De tar ju sig inte iväg någonstans så det är ju OK.

Här länk till fisken: http://www.alfanita.com/fiskar/fp_gar_nig_p82.htm