måndag 6 november 2006

Billigt, enkelt och gott

Måste bara dela med mig av detta enkla recept.

1 strimlad purjolök
½ paprika
½ squash
2 msk mjöl
3 dl mjölk
1 burk tonfisk i currysås
curry
salt
peppar
olja eller smör till stekning

Jag brynte lite curry slängde i grönsakerna och brynte dem lite med. "Skaka" mjöl och mjölk sedan i med det i grönsaksröran. Låt småputtra lite. I med tonfisken. Salta och peppra. Klart att servera tillsammans med fullkornspasta.

Det tog inte mig mycket mer än 20 minuter att göra detta från öppnandet av kylskåpet till dess att maten stod på bordet. Dessutom tror jag det blev ganska billigt oxå.

5 kommentarer:

Anonym sa...

ja men det du. kankse skulle man prova det ? Fast jag är ingen älskare av tonfisk..

Anonym sa...

Lät gott och jag tycker att den tonfisken i currysås är jättegod!

Sarah sa...

Perfa! Jag antecknar :-)

Carolina sa...

Johanna: Det smakade faktiskt inte så mycket tonfisk.

Ninni: De smaksattatofiskarna kommer definitivt användas fler gånger. Har inte testat dem tidigare.

Sarah: Kul att du kunde kommentera nu.

Anonym sa...

Sonen P lät som mat-Tina igår. Jättegott, jättegott...