tisdag 1 april 2008

Klänning


Den här sydde jag ihop igårkväll. Den har legat tillklippt ett tag...
Mönster: Meedoms bok på danska. A-form 1.5 stl 62. Vid halsringning. Jag hade först tänkt sätta muddrullå i halsen, men när jag testade att dra klänningen över Es huvud innan den var ihopsydd insåg jag att det inte skulle funka.
Material: Petrolblå manchester från Hilco och brunt kantband från S&S. Tryckknapp i sprundet bak.
Maskinval: Overlock att sy ihop med vanliga maskinen till kantband och namnlapp.
Kul: Att manchestern är så himla fin i både kvalitet och färg.
Mindre kul: Att den blev lite vid i halsringningen och att den känns lite stor fortfarande.

6 kommentarer:

Cecilia sa...

Åh vilken fin, turkos är en sån glad färg. Extra kul till flickplagg också :)

Linda sa...

jättefin! blir mer och mer sugen på att köpa den boken :) Kan du hjälpa mig med en grej? Jag håller på och ska sy en klänning och jag har gamla boken, alltså inga snygga klänningsmönster. Hur lång är klänningen i strl 74? jag har inga klänningar att jämföra med då jag har en pöjk ;)

Botilda sa...

Härlig klänning! Jag gillar verkligen både färgen och modellen.

Jag håller på med en klänning efter samma mönster, men klippte fel i halsen. Jag klippte det snävaste halshålet, men det visade sej fungera alldeles utmärkt - i alla fall i mjuka tyger. Kommer på min blogg i morgon skulle jag tro.

Carolina sa...

Tackar!
Cecilia den är egentligen inte riktigt turkos, mer petrolblå i verkligheten, men jag fick inte riktigt till färgerna på fotot.

Linda jag springer och kollar

Botilda, det var nog klokt att använda det lilla halshålet, det breda blev lite stort för min smak ;)

Linda sa...

tack tack! det visade sig att jag lyckats själv med samma mått :-D hihi

Carolina sa...

Kul Linda!