onsdag 2 april 2008

Omlotthoodie


Den här omlotthoodien sydde jag till mitt hemlispaket till Happy Hippo. Jag kände direkt att den gröna Hilcovelouren skulle passa henne när jag läste beskrivningen av vilka färger hon tycker om. Kanske lite korkat att sy den i ett mönster jag inte använt förut...
Mönster: Jag utgick från Meedoms bok om barnkläder (den versionen på danska) och gjorde om mönstret till ett omlottmönster och satt dit deras huva. Känns som om att den är väldigt bred.
Material: Grön Hilcovelour och brun mudd från S&S
Maskinval: Overlock att sy ihop med och Coverpro till att sy på kantband och fålla.
Kul: Att alla stickningar blev bra, kantbanden gick hyfsat att sy på och framförallt Gekkos bra sätt att sy ihop hörnen på.
Nervöst: Passar den mottagaren? Jag tyckte den kändes väldigt bred och P kunde faktiskt ha den på (han är iof väldigt smal, men drar ju stl 116... och den här var gjord i stl 86+). Jag håller fortfarande tummarna då jag ännu inte hört något från Happy Hippo om hur den passade.
Uppdaterat: Nu såg jag att hon kommenterat i sin blogg att den var lite stor men att han nog skulle kunna ha den i höst också!

4 kommentarer:

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Åhhh så mysig...tyget och färgerna är helmysiga. /Karolina

Bibabba sa...

Du får se den på honom på mässan på lördag! Den är stor, men då kan han ju som sagt ha den länge. Jag är kär i färgen, tycker det var smart att sy sömmarna i brunt när kantbanden är bruna. /Clara

Carolina sa...

Blir så glad Clara när du skriver så ;) Ska bli kul att se den på!

Sarah sa...

Jättefin, härliga färger :). Vi får ses sen någon dag. Det är jättemycket nu men förhoppningsvis lugnar det ner sig i slutet av april (om jag itne råkar få jobb men har inte hört något ännu så antagligen inte)

ha det så bra så länge!