lördag 20 oktober 2007

Vem har tid att skänka?


Dessa underbara tyger fick jag med mig hem från mamma. De tre nedersta är stretchfrotté från 70-80-tal, det rosa är velour och de översta tygerna är stuvar av tryckt bomull. Frottén och velouren är riktigt rejäla bitar minst en meter vardera! Tack mamma :-)

Dessa tyger kom i fredags från Nea Nobelle. Det är orange, gul och brun velour samt deras bruna muddväv. Tyvärr är inte bilden riktigt rättvisande, den bruna velouren ser nästan svart ut, men den är mörkt brun.

Och dessa tyger inhandlades på Stoff & Stil idag. Lite vit manchester, någon rosa tryckt manchester, blommig velour, blå tunn fleece och vitt bomullstyg.

----~~~~~~~~~~-----

Och nu till det ultimata problemet tid... Var ska jag få den ifrån? Dessutom håller jag på att pysslar till min hemmlishemlis och har inte tid att sätta saxen i dessa tyger. Tur är att jag iaf hinner sätta igång tvättmaskinen för att tvätta dem, så kanske har jag tid när de är torra ;)

3 kommentarer:

Jes sa...

ÅÅÅ vilka underbara tyger, både de nya och de "gammla". Vist är mammor bra :) specielt när de är ekorrar som samlar på tyger :)

Carolina sa...

Mmmm och jag har bara gått igenom en bråkdel av mammas tyger, men nu räcker det definitivt med tyg på ett tag.

Sarah sa...

Hmmm det där känner jag igen.... shopapr massa scrapbooking saker, framkallar bilder och sen.... var köper man tid?