lördag 13 oktober 2007

Dagens projekt (kaos)


OK, det är inte så vanligt att vi genomför så mycket projekt nuförtiden, men idag var det dags.
Vi ska nämligen flytta TV-rummet från dagens lokalisering till det rummet där akvariet tidiagre stod. Men för att få TV behövs det som sagt en antennkabel och "lättaste" vägen att dra den är på krypvinden som också används som förråd. Mao vi började tömma krypvinden idag och jag lovar det får plats mycket saker där. Jag har faktiskt inte vågat titta in än för att se hur mycket till saker där är. En hel drös av sakerna är sånt jag hade när jag bodde i Lulé och det går faktiskt att slänga eller skänka bort. Alltid lika skönt att rensa i röran! Jag hoppas verkligen att E har en lika lång sovperiod mitt på dagen iimorgon också så att vi hinner bli färdiga...
Sen när kabeln väl är nere i rummet är det ju "bara" att flytta möblerna dit de ska och packa upp de nya borden som vi köpte i somras och sm fortfarande står i sina kartonger ;)

4 kommentarer:

Sarah sa...

Jo man äger fler saker än man tror ibland....

Carolina sa...

Ja, man skulle definitivt behöva flytta oftare ;)

Anonym sa...

jagh ar svårt att skiljas från saker och de läggs /slängs på hög. Önskar att jag var mer ordningssam. En gång om året bruakr jag röja i allt men det är med varierande framgång!

Det är skönt när det är gjort.

Carolina sa...

Vad duktigt Johanna, 1 gång om året! Sist vi var och rotade i dessa låder var 2000.