tisdag 2 oktober 2007

Maskerad

På lördag ska P på maskerad. Jag funderade en stund på vad han skulle vilja klä ut sig till och vad jag kunde tillverka samt själv acceptera. Min tanke föll på Pippi som är en favorit här hemma. Gissningsvis kommer de flesta andra barn vara utklädda till Spindelmannen...
Så ikväll var det dags för att börja tillverkningen av utstyrseln. Vi hade sjukt roligt när vi tillverkade håret. Jag började att sy en mössa i svart singeltrikå och på den har vi satt på uppklippt garn från två nystan. För att kunna sy på garnet tog jag hjälp av vanligt rött band (vilken tur att det fanns hemma ;)). P tyckte det var jätteskoj att springa runt i den nya peruken med det långa håret. Jag bara skrattade åt den lilla hippien som var otroligt svår att fånga på bild.


Så här fint blev Pippihåret, lite ojämt, men vadå ;)
Imorgon fortsätter vi med tillverkning av ett förkläde.

4 kommentarer:

Anonym sa...

då vill vi att du fångar hela utstyrseln på bild *ler*

Jag tycker om din inspiration och din kreativitet. Klart att man ska sy det på en mössa. *bonkar mig i huvudet* Jag har alltid undrat varför mitt pippihår jag gjorde för något år sen blev så fel.

Anonym sa...

Glöm inte ståltråden i flätorna så att de står rakt ut!

Carolina sa...

Men jag vet faktiskt inte om jag vågar ha ståltråd då han ska busa runt med en massa andra barn... Funderar på lösning för att få flätorna att stå rakt ut.

Sarah sa...

Fast för min del MÅSTE flätorna inte stå rakt ut. En klar pippi iaf :)