lördag 6 oktober 2007

Pippi



P i sin Pippi-utstyrsel. Håret är som jag skrev tidigare fastsytt på en tunn trikåmössa. Två nystan garn gick åt för att få till de tjocka flätorna. Förklädet/klänningen är gjord i Pippityg från Åhléns. Mönstret har jag ritat själv. På bröstet har jag klippt ut bokstäver med Pippis namn och strukit fast med hjälp av Vlisofix. Alla kanter är kantade med rullfåll på overlocken och övriga sömmar är ihopsydda med en tretrådig overlocksöm. Strumpbyxor inköpta på H&M, just för detta tillfälle. Och givetvis måste ju Pippi ha fräknar ;)
Kan ju nämna att utstyrseln var så populär att den inte åkte av förrän det var läggdags och knappt då :-)

4 kommentarer:

Milla sa...

Du har så UNDERBAR sida, jätteroligt följa Er här :) ~Stor KRAM~ Milla med Ellinor & Elvira

Carolina sa...

Tack Milla!
Har ni någon ny sida, den gamla slutade fungera ;(

Milla sa...

Vad bra Du hitta mig...helt ok:) Hemkommen från mysig höstpomenad i Pålsjö..med våffelpaus såklart;) KRAMAR

Bibabba sa...

Hej hej. Snygg Pippi klädsel. Visst kan du lägga till mig i din lista, men det är ju inte mycket mening innan jag får till det med bilderna