fredag 26 oktober 2007

Prioriteringar

Egentligen borde jag pysslat med mitt hemlishemlis projekt, men...

... När sötsnuttan sov såhär sött igårkväll kunde jag inte låta bli att gå ner i källaren och sy klart mina gula velourbyxor. Ett par ska ges bort i present till en liten nyfödd krabat i en grannstad.
Byxorna är jag hur nöjd med som helst. Velouren och midjemudden är från Hilco (NeaNobelle) och den nedre mudden kommer från en lokal tygaffär. Allt är ihopsytt på overlockmaskinen och namnbanden och sömmarna fästa med den vanliga maskinen. Inte någonting gick fel i det här projektet och resultatet ser superproffsigt ut! Jag är helnöjd, hoppas mottagaren också blir det ;)

6 kommentarer:

Gekko sa...

Vilken underbar sovbild! Är det du som sytt de byxorna också? De gula ser jättefina ut! Så skönt när allt bara flyter på! Jag vill också ha gul velour, attans att jag ligger så minus i tygkassan!

Jes sa...

Byxorna blev jättefina vilken underbar gul färg!!!

Botilda sa...

Jag förstår dig! Och så underbart bra det blev.

Carolina sa...

Gecko
Rätt gissat, jag har även sytt bodiesen med girafferna, tyvärr är den lite stor i halslinningen.

Gekko sa...

Just det, bodyn. Den missade jag! Jättesnygg också! Var hade du köpt girafftyget nu igen?

Carolina sa...

Girafftyget kommer från Reprodepot, men jag tror inte att de har det kvar längre ;( Dessutom gillar jag inte riktigt kvaliteten på det...