tisdag 28 augusti 2007

Mjukisbyxor med groda på rumpan


De är inte riktigt färdiga än, ska sätta i resår i midjan (har inte sån hemma). Tyget i byxorna är från Stoff och stil och grodorna är sydda i E-slöjdtrikå. Mönstret kommer från Kerstin Lokrantz bok Barnkläder som du lätt kan sy själv. Boken innehåller inga mönsterark utan bara mått, vilket gör det lite svårare att få till mönsterna. Ska bli spännande att se hur byxorna sitter på.

En liten bild på hur syhörnan ser ut för tillfället. Jag har kompletterat med en hylla för tygerna, står delvis skymd bakom det nya tillklippningsbordet. Tillklippningsbordet är ett höj och sänkbart bord som nu är i perfekt arbetshöjd för mig. Vad mycket enklare och roligare det blev att rita mönster och klippa tyg ;). Krypa på golvet med en stor mage är lite trixit...

5 kommentarer:

Jes sa...

Va härligt med en egen syhörna, Och vilket superbord att jobba vid, gillar det blommiga tyget snacka om fynd:)

Thea sa...

Jag gillar sonens groda! HAr en "hund" liggande här hemma och väntar på att få bli något :-)
Hur har det gått med screentrycksramen? Har du testat den?

Sarah sa...

Åh gud så skitcoola brallorna blev då! Vi var på capella play m ewa olivia och oscar idag. Barnen hade hel kul så dit får vi åka ihop nån gång!

Anonym sa...

eeeh då förstår jag hur du kan och hinner. Fast även om jag hade en sån hörna skulle jag ju inte sy sånda fina saker visserligen.. men vilken härlig hörna!! kram

Anonym sa...

Men alla akvarium då? Står de mittemot?