söndag 19 augusti 2007

Hoodie

Blev så inspirerad i Sytråden att jag var tvungen att testa att sy en egen Hoodie.



Egentillverkad storlekslapp.
Tyget till Hoodien kommer från en affär i Danmark, det är så där gosigt på insidan och lite frottéaktigt på utsidan. Mönstret är en kombination av omlottblus i Gynthers bok och Hoodien i senaste Ottobre. Kantbandet är vanlig muddväv och knytbanden är vanligt bomullskantband delat på mitten och sedan sick-sackat.
Nu återstår det bara en liten att prova på ;)

9 kommentarer:

Gekko sa...

Vad söt den var! Snyggt färgval!

Carolina sa...

Tack! Och den är jätte mjuk och go också, tycker jag är det bästa.

Cecilia sa...

Väldigt tjusig, jag vill också pröva med det känns avancerat.

Vad heter materialet du har använt?

Cecilia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Thea sa...

Jättemysig! Jag blir också sugen på att göra en!

Carolina sa...

Cecilia
Jag vet inte vad materialet heter, hittade det som sagt var i en tygaffär i Helsingör. Det är iaf stretchigt och liknar frotté på utsidan och college-tyg (med mycket ludd) på baksidan.

Sarah sa...

Vad fint tyget var du köpte i H-ör!

Jes sa...

Vilken fin, nu blir jag oxå inspererad att sy en oxå. Få ta & titta i ottobre igen.

Cecilia sa...

Glömde, allt som är kantat med muddväv blir ju så fint :) Jag har själv aldrig tordats försöka, är det inte svårt?