fredag 10 augusti 2007

Dripp dropp

Sitter här och bara svettas i värmen. Idag är det ingen sol men termometern visar ändå på 30 grader. Borde ju egentligen ta tag i en massa saker som ska göras:
  • Rita en skiss på det nya badrummet, så att M kan börja bygga
  • Tvätta staketet med målartvätt så att det kan få sig en omgång färg innan semestern är slut
  • Tvätta ett fönster som ska målas en sista gång, i fjor blev det inte av då regnet kom
  • Börja skrapa ett annat fönster som måste målas
  • Måla den nyinförskaffade hyllan till mitt syrum (OK det är inte mitt rum hela, men jag har iaf en hörna ;) )
  • Borsta och måla ett par gavlar till en gammal gjutjärnssoffa
  • Ringa och prata lite med en vän som bjudit oss på bröllop som jag nu insett att det blir för mycket att besöka. Är helt övertygad om att det kommer att bli både ett vackert bröllop och en oförglömlig fest, men att åka 150 mil i åttonde månaden och med foglossningar blir helt enkelt för mycket. Snyft :(
  • Åka till biblioteket och lämna tillbaks böcker där lånetiden gick ut för längesen.
  • Fixa en liten gåbortpresent till ikväll

Ja, listan är alldeles för lång och jag sitter bara här och skriver...

1 kommentar:

Anonym sa...

Sånt där kan ge mig lite lätt stressågren. När man vet hur många saker man hade kunnat göra men så kommer man sig inte för att göra en enda av dem...