lördag 11 augusti 2007

Lite blev gjort iaf


  • Rita en skiss på det nya badrummet, så att M kan börja bygga. - Skissen är gjord
  • Tvätta staketet med målartvätt så att det kan få sig en omgång färg innan semestern är slut - Staketet är tvättat, men inte målat
  • Tvätta ett fönster som ska målas en sista gång, i fjor blev det inte av då regnet kom - Är tvättat men inte målat, måste leta efter färgen...
  • Börja skrapa ett annat fönster som måste målas - Inte gjort (lite tveksam till om det blir gjort också ;))
  • Måla den nyinförskaffade hyllan till mitt syrum (OK det är inte mitt rum hela, men jag har iaf en hörna ;) ) - Färgen är införskaffad men där slutade det, den innehåller bl a xylen och det utsätter vi inte den lill* i magen för.
  • Borsta och måla ett par gavlar till en gammal gjutjärnssoffa - inte heller gjort...
  • Ringa och prata lite med en vän som bjudit oss på bröllop som jag nu insett att det blir för mycket att besöka. Är helt övertygad om att det kommer att bli både ett vackert bröllop och en oförglömlig fest, men att åka 150 mil i åttonde månaden och med foglossningar blir helt enkelt för mycket. Snyft :( - Usch nu börjar listan bli lite jobbig, detta är inte heller gjort!
  • Åka till biblioteket och lämna tillbaks böcker där lånetiden gick ut för längesen. - Utfört och böter (eller vad det heter) blev det.
  • Fixa en liten gåbortpresent till ikväll - M köpte vin och jag fixa blommor från trädgården

Idag har magen fått vila sig från arbete och det har blivit några sidor lästa i sommarboken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vill gärna se skissen på badrummet.

Carolina sa...

Inte mycket att se, men jag kan scanna in den och lägga upp den.