söndag 21 januari 2007

Utflykt

Vi har över helgen befunnit oss utanför Skånes gränser. Vilket vi redan innan vi passerat länsgränsen i gårmorse började fundera på om det var rätt beslut. Ungefär i höjd med Örkelljunga började det snöa, inga plogbilar, massor med snö och ett mycket långsamt tempo framåt. Men så någonstans mitt i Småland slutade snöandet och vi kunde köra på som vanligt. Vi hann fram precis i tid till utflyktsmålet: Tropikariet på Kolmården.

P hann knappt få av sig kläderna innan hann for in och beundrade hajarna. Vi gick runt och tittade och pratade med djuren samt fick en guidad visning, innan det var dags för dagens tävling. Tävlingen gick ut på att fotografera fisk med en kompaktkamera utan att ändra några inställningar i kameran. P och jag var bara åskådare medan M deltog. Vem som vann kommer att avgöras efter omröstning på en hemsida. Tror helt ärligt att M inte ligger så bra till... Sorry;)

Efter Tropikariet begav sig skaran till vandrarhemmet och den utlovade "Restaurangen" på gångavstånd. Restaurangen visade sig vid närmare granskning vara en pizzeria, vi var mycket hungriga så den fyllde ju sin funktion.

Dagen idag bjöd på många spännande föredrag om fotografering, mycket trevligt. Vid tolvtiden var det dags att bege sig hemåt i den tilltagande snön. Ju närmare Jönköping vi kom ju mer snö och is på vägen blev det. Vi tog det lugnt och försökte hålla avståndet till framförvarande bilar även om luckan snabbt fylldes av omkörande bilar. Vad tänker folk med egentligen?

Nu är vi lyckligt hemma och alla andra som var med på träffen också, vilket känns skönt.
Bilder kommer så fort vi orkat tömma kortet i kameran. Jag tog bl a en massa söta apbilder på tropikariet.

2 kommentarer:

Millan sa...

Kul med Kolmården-utflykt, trots snön.
Här har vi också fått snö som bara den - jättemysigt tycker jag!

Nu funkar sidan jättebra i FF! :)

Anonym sa...

Det undrade jag också.. alltså, vad folk tänker med. Jag körde söderut på min resa hemåt med kiddisarna och det var inte kul heller. Usch. Jag har allt för mycket respekt för både väder och bilar och annat för att blåköra när föret är som det var.

roligt med utfärd. KOlmården var längesen.. om jag ens varit där?

hur har du det? Läge att maila kankse. får se om jag hinner ikväll. suck. dagarna bara rinner.
kram