fredag 5 januari 2007

Hund?

Blev så inspirerad av Johannapanna så jag var tvungen att göra hundtestet på en gång. Hade nog inte trott när jag började att vi skulle bli samma hundras, men så blev det. Tack Johanna för denna trevliga kvällsunderhållning.


Cocker Spaniel
Cocker spanieln är en av världens mest uppskattade och populära hundraser. Det är en sportig och aktiv sällskapshund som passar bra i de flesta familjer. Den är robust, snäll och barnvänlig men kan också vara något egensinnig. en det är också en ras med ganska stor arbetsvilja, energi och livsglädje så den rekommenderas helst till familjer som är lika aktiva som hunden själv. Rasens särprägel kan väl beskrivas att vara dess utpräglade sociala och livliga väsen. Det är en hund som alltid följer sin ägare med stor hängivenhet och glädje. Dessutom har den en enorm aptit på livet och de flesta ägare kommer att upptäcka att den har lika stor aptit på mat! Detta är en ras man måste vakta annars äter den sig lätt till en övervikt. Cocker spanieln har också ett stort behov av kroppskontakt och närhet.

Sportig och aktiv? Jag fyllde ju i att jag är en livsnjutare!
Robust - ja det får väl stämma - snäll, barnvänlig och egensinning - ja definnitivt!
Stor arbetsvilja, energi och livsglädje - ja visst stämmer det
Och mat det älskar jag ju...

Kände mig mer som en Berner Sennen när jag läste den beskrivningen. Klicka på kryssetet för att komma till hundtestet. X

2 kommentarer:

Anonym sa...

Samesame, jag blev också en cockerspaniel.

Har du läst boken? (den av E hamberg alltså) Kom att tänka på den idag. Den har inget med hundar att göra men den är väldigt kul ;-)

Carolina sa...

Japp, den är genomplöjd. Tyckte den var lite beklämmande stora delar av tiden men så mot slutet satt jag bara och log. Underbar bok (Mossvikenfruar av Emma Hamberg).