måndag 10 september 2007

Senaste alsterna


En filt i stuvbitar köpta på Stof och Stil. Filten är ca 70x90 cm och "bara" overlockad i kanterna. De små djuren, från IKEA, är fastsydda i band från Panduro. Alla lappar är sparade på djuren, då jag vet att det brukar uppskattas.

Den här blusen är sydd i ett begagnat lakan fyndat på ett lokalt loppis. Bruna bomullskantband från Stof och Stil. Mönstret är blusen i Gynthers "Sy till barnen". Storleken är 3 månader. Jag valde att sätta en knapp istället för knytband då det nog inte är så skönt med en stor rosett under hakan. Dekorsömmarna är sydda med den nya Coverpron.
Insåg när jag tog bilden att jag missat att sy på namnlappen...

5 kommentarer:

Gekko sa...

Vad fina alster! Börjar du bli kompis med coverproen förresten? Jag börjar närma mig den nu...Vilka tyger har du i filten? Jag har också funderat på att sy en till babyn kommer men jag tror jag har mer tid på mig än dig;-)

Carolina sa...

Det är fleece på ena sidan och singeljersey på andra.

Vi börjar närma oss varandra jag och coverpron.

Jag har väldigt lite tid kvar nu. Vattnet gick inatt så det handlar bara om någon enstaka dag...

Gekko sa...

Ojojoj, då får väl CoverPro vila ett tag:-)
Grattis och lycka till eller vad man ska säga!

Jes sa...

Vilken fin blus, jättefint tyg. Du verkar kommar riktigt bra överens med coverprov. Skulle tro att ni åker in i dag om vattet har gått,så lycka till:)

Carolina sa...

Har varit inne och blivit hemskickad. De var inte lika övertygade som jag att vattnet gått, kunde vara någon form av pyspunka tydligen vilket de inte gör något åt. Vi har ny tid imorgon iaf.