lördag 22 september 2007

Föräldratest

Var fick de det ifrån? OK att jag gärna köper ekologisk mat och talar mig varm för det, men jag går på McD, äter inte GI och köper gärna barnmatsburkar.

Testet finns på http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article807409.ab

Ekologisk och pedagogisk

Yogaföräldern mån om kropp och själ

Ojoj, här har vi en med total koll och sober smak. Du lagar egen ekologisk barnmatspuré och har svårt att förstå varför andra köper barnmatsburkar.
De äldre barnen är satta på GI-diet och du köper hellre ett pedagogiskt pysselset för 550 kronor än en plastleksak för 75 spänn. Både du och barnen går på aktiviteter, fast inte för många. Däremot är aktiviteterna noga utvalda, de ska vara bra för både kropp och själ.
Läser: Den danska barnpsykologen Jesper Juul.
Pratar dig varm för: Ekolådan, ekologiska grönsaker som levereras direkt hem till kunden.
Skulle aldrig: Gå på McDonalds. Sätta på barnen tröjor med Disneytryck.

5 kommentarer:

A sa...

Det där testet kändes inte helt vettigt :-) Jag fick det här...

---
Egentligen är det långt under din värdighet att torka upp kletig puré från matbordet. Fast ändå måste man.

För att kompensera detta försöker du desperat få ditt familjeliv att framstå som trendigt och exklusivt. Ord som ”lyxigt”, ”glammigt” och ”chic” återkommer i nästan varje mening du säger. Barnvagnen är citychic, ni dricker glammigt vin i den lyxigt vita soffan när barnen har lagt sig. Den dagen lilla Nanoo kletar ner barnvagnen med banan försöker du släta över det hela med att kalla er för bohem- chic.

Läser: Family Living.

Pratar dig varm för: Bugaboovagnen.

Skulle aldrig: Gå till Konsum i mysdress.
---

Vi har en begagnad lågprisvagn från Blocket, och den används nästan aldrig eftersom vi mest bär. Och jag går till Ica i mysdress mest hela tiden. Iofs inte Konsum men... Vi har blå billig IKEA-soffa just nu täckt av skyddande frottehanddukar. Glammigt värre! :-)

Carolina sa...

Oj så fel det kan bli!

Jag har läst på andra bloggar också om att testet inte riktigt stämmer.

Gekko sa...

Jag fick också ekologist och pedagogisk. Det jag inte fattar är hur de tolkar det dit. Visst köper jag ekologisk mat men jag är nog rätt så mainstream egentligen...

Botilda sa...

Jojo, här är ytterligare en ekologisk och pedagogisk mamma! Det som verkligen stämmer är att jag pratar mig varm för Ekolådan. Den är toppenbra. Och att jag har svårt för grälla Disneytyck. Men aldrig att jag skulle sätta barn på diet. Och Juul står olästa i bokhyllan ;-(

Kanske är ”ekologisk och pedagogisk” det nya mainstream?

Carolina sa...

Ja kanske är det så att det är nya mainstream.