tisdag 13 oktober 2009

Pust!

Vi verkar vara de enda i hela Sverige som inte haft nattfrost än... Men nu vågar jag inte chansa längre så ikväll var det bygge av bubbelplastväxthus. Givetvis var ritningen borta så jag fick beställa en ny, precis när jag beställt damp det ned ett mail från annat håll med en ritning, ibland är det bra att gnälla lite på någon annan blogg ;)

Det där med att bygga själva växthuset är verkligen inte det lättaste, det var ju dessutom kolsvart när jag började, fick maken att ställa ut vår 300 W bygglampa och genast var livet lite lättare. Det finns ett 20-tal olika typer av delar och vissa är så lika att det bara går att se skillnad vid en mycket noggrann granskning.

Det tog nog ca 2 h att bygga stomme och sedan få på plasten ovanpå, sen kom resten av jobbet, att lyckas få in alla växter i detta lilla hus. Jag fick klippa rätt friskt i vissa plantor för att få in dem. Nu är iaf alla de känsliga växterna innanför bubblet och ska väl förhoppningsvis överleva vintern.

Tyvärr inga bilder pga mörkret...

1 kommentar:

Skogseva sa...

Klarar växterna sig verkligen vintern genom i "bubblan"? Minusgraderna når väl in där också så småningom?
En som undrar, nämligen
Eva