torsdag 17 januari 2008

Amningströjor



Två stycken amningströjor har det blivit på sistonde. Den nedersta är sydd i ett tyg från Sof&Stil och den övre i ett tyg från mitt Hemlispaket. Mönstret är från början ett vanligt t-shirtmönster från Ottobre där jag delat det precis under ärmhålet och förlängt överstycket med ca 20 cm och tagit in nederstycket någn cm precis vid ärmhålet.
Den här modellen på amningströja är definitivt min favorit så jag är supernöjd. Har inte inställningarna på maskinerna just här så de får jag komplettera med sen. Jag använde overlock till att sy ihop det hela med och coverpron till fållar och kantband (på den nedersta).
Kul att kunna göra amningströjor själv, de är ju så hiskeligt dyra att köpa ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

då kanske man kan beställa några inför framtida bruk??