tisdag 3 juli 2007

Längesen

Har liksom inte tagit mig i kragen och skrivit här på länge. Det har gått en hel del tid vid symaskinerna och därutöver har det varit en massa annat. Lite av de producerade alsterna finns nedan.

Förklädesklänning storlek 4-5 år. Eget mönster, tyg är ett gammalt påslakan fyndat på den lokala återvinningsmarknaden, Loppan. Klänningen är vändbar och knäpps i axlarna med vanliga tryckknappar.

Baksidan av klänningen.

Andra sidan av klänningen.

Den här klänningen gjorde jag efter nästan samma mönster men med dragkedja där bak. Tyg från Åhléns. Den här är tänkt till en kollegas dotter på 5 år, hoppas den passar ;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härligt solgul coh somrig klänning.
/klockarbarn

Anonym sa...

Du syr verkligen jättefint!!! Gör du beställningsjobb? ;-)

Måste ses nån dag. Säg när var hur det passar er (tror jag messade dig med olika options utifrån våra förutsättningar)

Och ang ny mobil; jag förstod att det inte vara en personlig pik. Mest mitt eget ickemiljömedvetnasamvete som kves lite ;-)

kramen

Carolina sa...

Kul att ni tycker om klänningarna. Visst gör jag beställningsjobb, speciellt om det gäller små söta klänningar ;).

Jes sa...

Vilka underbara kläningar, tänk om man hade en liten flicka, Pappa blir nog inte så glad om jag försöker sätta på lilla K kläninga:)

Carolina sa...

Nä jag sätter inte på P klänningar heller. Jag får passa på att sy till kompisar istället ;)

Botilda sa...

Jättefina! Jag förstår bara inte var du hittar de fina påslakanen. Det enda jag hittar secondhand är urtvättade 80-talspistagefärgade och sånt (och dem köper jag inte).