tisdag 10 juli 2007

Kurs

Idag har jag gått kurs i hur jag använder den nya overlockmaskinen. Det var egentligen inte så mycket nytt utöver det jag lyckats lista ut själv. Fick bl a prova rullfåll, vilket jag inte gjort tidigare. Dessutom provade vi något nytt även för kursledaren, nämligen att sy flatlock på den maskinen, egentligen ska det inte gå men vi trixade lite och lyckades. Specialpressarfoten som behövs för det kostade dock lite mycket tyckte jag bara för att få den funktionen, ca 300 kr. Det får vara så länge.

Det som var lite jobbigt med kursen var ju just det att jag känt nästan från början att jag köpt en för enkel maskin. Och givetvis hade hon en 5-trådig begagnad maskin som jag kunde få om jag bytte in min och la några tusenlappar emellan. Men det får vänta, jag måste vara säker på att jag fortsätter sy först ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Får jag fråga vilken maskin du har?
//Klockarbarn

Carolina sa...

Jag har i dagsläget en Huskylock 901 mao den enklaste. Den jag trånar efter heter väl 936 har jag för mig.