måndag 9 juli 2007

Det var det där med information igen!

För några veckor sedan beställde jag lite konstnärsmaterial (screenram och gummiskrapa) via internet. Jag har för mig att det fanns tre olika betalningsalternativ: faktura, postförskott och direkt med kort. Det sista alternativet var billigaste och innebar även att man skulle få varorna levererade till dörren. Perfekt tänkte jag! Eftersom jag jobbar valde jag jobbets adress som leveransadress. Orderbekräftelsen kom och där stod klart och tydligt att jag skulle vara anträffbar!

I fredags ca 1 vecka efter utlovad leverans fick jag ett mail som säger att varorna är levererade till Vrangelgatan i Helsingborg. Jag hade bett om leverans till Järnvägsgatan... Jag lyfter luren och undrar varför varorna finns där? Och får svaret att till privatpersoner har de inte utkörning! Hallå! Det stod det att de hade på min orderbekräftelse, jag blir förbannad och lyckas få dem att dirigera om paketet till mitt eget utlämningsställe här hemma.

Vid en närmare titt om var Vrangelgatan ligger så finns den inte ens en gång... Däremot finns det något som heter Wrangelsgatan, det ligger hiskeligt långt från mitt kontor ;)

Nu är det bara att avvakta om paketet kommer fram eller om jag blivit lurad.

1 kommentar:

Sarah sa...

Men gud så störigt. tur du stod på dej!