fredag 11 maj 2007

Rynkig i förtid?

En ny erfarenhet har jag fått idag. Jag bokade för flera veckor sedan en ansiktsbehandling för att dels utnyttja ett erbjudande jag fått, men även använda ett av de presentkort jag fick på min födelsedag för ett år sen och så behövde jag lite avkoppling efter all stress de senaste månaderna.

Väl på plats var en av de första fraserna jag fick höra: "Din hy är väldigt torr och jag ser att du har många rynkor här på kinderna" Hmm rynkor tänkte jag, bara dryga trettio år och redan rynkig på kinderna. Terapeuten fortsatte sedan med att rynkorna skulle försvinna helt om jag började sköta min hud ordentligt och tillföra den fukt varje dag. Ännu mer dåligt samvete! Sen fortsätter hon och säger att börjar du inte sköta din hy ordentligt kommer du bli riktigt rynkig i förtid!

Behandlingen började och hon klämde och donade. Efter lite massage och annat lades det en ansiktsmask och hon berättade vänligt att hon skulle lämna mig... Jaha där låg jag och det dröjde ju inte länge innan jag somnat, otroligt skönt!

Tack Sarah, det var underbart!

Hon lyckades iaf med sin insäljning för jag gick därifrån med en ny rengöringsmjölk som var som gjord för min hy. HA, HA, HA! Smartare än så är ju inte jag att jag lyckas stå emot sånt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej!
jag kan inte komma in på min mail just men tänkte jag skulle flagga att vi åker till Skåneland i veckan. Vill du ha mitt mobilnummer så vi kan nå varandra så slå på mitt namn på hitta.se jag heter som min mail (otippat) dock med å istf a i efternamnet. Hänger du med?
Sms-a gärna mig så får jag ditt nummer och kan lägga en pling när vi är nere för att kolla av mer..

annars får vi maila på min andra mail som är samma som min bloggadress fast med at hotmail.com på slutet..

Ses jättegärna!!!

Millan sa...

Men åh vad härligt med ansiktsbehandling! Hoppas att du sov gott.. ;)

Anonym sa...

SKönt med ansiktsbehandling. Och kul att presentkortet kom till så god nytta! :)