måndag 7 maj 2007

Kul utmaning

Läste denna roliga utmaning/uppgift hos Johannapanna. Det går ut på att skriva ner minnen från årtalen 00, 02 och 07 genom livet. Här kommer ett utdrag ur mina minnen.

1977
Jag var ju bara ett år så jag kan inte säga att jag har så mycket minnen. Däremot slog jag ut en framtand under det här året och inbillar mig ibland att jag kommer ihåg det.

1980
Har ett väldigt starkt minne av att de inte gick att sitta i min mors knä då hon hade väldigt stor mage. KOmmer även ihåg att jag fick en gul dockvagn denna jul.

1982
Något minne om en rolig dagiskompis, Robert, som bodde på landet mellan Lund och Dalby. Jag fick sova över hos honom en natt, mycket spännande att vara på landet.Har även några gröna minnen av förskoleverksamheten i ett speciellt rum på dagis och så givetvis besöket på skolan.

1987
Detta var året då jag lärde mig att vara "människa". Vi hade en lite annorlunda lärare i skolan som ofta fokuserade på ett ämne i taget. Vi gjorde färdigt OÄ-boken på någon månad och kunde sedan använda den lektionstiden att snabbläsa något annat ämne. Vi hade mycket engelska och gjorde även en pjäs "Snövit" där jag fick spela spegeln.

1990
Från detta år har jag inga specifika minnen. Har för mig att det var runt nu det strulade till sig med min bästa kompis jag haft i sju år.

1992
Första året på gymnasiet. Kommer såväl ihåg den där pirrande känslan första dagen i skolan. Underbart!

1997
Detta året var jag med at arrangera "Kårtegen" i Luleå. Ett fantastiskt gäng var vi och vi hade superkul. I slutet av året fick jag även mitt antagningsbesked till "Vinterfriluftsliv" på Vågan Folkehöyskole, Lofoten.

2000
Jag började jobba på mitt nuvarande jobb (WSP) som då hette KM. M och jag förlovade oss den 1 april. På hösten utförde jag mitt examensarbete i Zambia och Zimbabwe, kul att vara utomlands en längre tid.

2002
Vi gitfe oss och P blev till...

2007
Ja, det är lite svårt att prata om ett specifikt minne från i år. Något jag kommer minnas sen är ju graviditeten och kanske också kanske den tidiga och varma våren. Något jag borde komma ihåg, men som jag inte är säker på att jag minns sen är att det var detta året miljöengagemanget sköt fart på riktigt i världen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Spännande! Jag försökte mig på utmaningen men tyckte inte den blev så kul när jag skrev den. Kanske skulle försöka igen ?!