söndag 10 december 2006

Veckans ledord

Min favoritradiokanal heter P3. Jag tror att det är på fredagar man får ringa in och ta emot veckans ledord. Vilket ord det var denna vecka har jag ingen aning om, men igårkväll var vi på 30-årsfest och vi blev indelade i lag tillika även bordsplacering. På någon väg började vi att diskutera världsläget, Sverige och lite allt möjligt vid mitt bord som det kan bli när man är på fest. Vi kom fram till att vi i Sverige är väldigt dåliga på att ge positiv feedback men även på att sträcka på oss när vi verkligen får denna positiva feedback. Vi kom iaf fram till för att få feedback måste man även ge. Kvällens ledord blev igår alltså att man ska "ge".

Jag överför det nu här till min blogg och vi får väl se om det kommer fler veckans ledord eller om detta var det enda!

GE

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det där pratade vi om på Genusföreläsningen jag var på! Hon sa att man skulle ha typ en liten legobit i fickan och varje gång man hade gett en kollega bra feedback så skulle man flytta över klossen till andra fickan, och så skulle man hålla på, bra idé tycker jag!
Men på mitt jobb är vi bra på att berömma varandra!

Millan sa...

ja det är svårt att berömma.. och ännu svårare att ta emot tycker jag. Svenskt?

Anonym sa...

Mmmm det är sant. och ändå är det så viktigt för självkänsla att både kunna ge och ta emot.