torsdag 28 december 2006

En riktigt bra dag

Idag har P och jag varit hemifrån nästan hela dagen. Det började med att P glatt kom och väckte mig och deklarerade att det var dags att stiga upp. Vi skulle till F och hans mamma för att leka. Vi steg upp, åt frukost, klädde på oss, pacakde och åkte iväg.
Både förmiddag och en bit av eftermiddagen tillbringade vi hemma hos F, riktigt trevligt för alla.

Efter besöket hos F bar resan vidare in mot den stora staden. Modern hade för sig att det skulle finnas billiga stövlar på rean. Dvs billiga som passar moderns stora vader och dessutom inte har allt för mycket rysch, spännen och pysch. Drömma går ju... Tre skoaffärer släpades P med i, riktigt tålmodig var han trots den ständigt provande modern. Till slut skulle ju modern "bara" in i favoritklädaffären, som också hade rea, för att titta lite och prata med föreståndarinnan. Blåst blev kontokortet men jag är en jättesnygg kappa rikare och som jag kommer njuta av denna. Inga stövlar idag alltså ;(. När vi så väl kom hem till den hårt arbetande maken berättar han att det var lika bra det att kag inte hittade några stövlar för jag passar ju bäst i skor!

Men dagen var inte slut där. Efter en snabb middag smög P och jag ner i källaren för att sy nya gardiner. Vi hade nämligen hittat ett så fint tyg på Åhléns att vi bara var tvungna att köpa för att göra gardiner till P's rum. Gardinerna är färdiga, tyvärr finns det igen gardinstång att hänga dem i än, men det kommer. Tyvärr ingen bild på de färdiga gardinerna, men tyget finns nedan.

Inga kommentarer: