söndag 21 maj 2006

Dualkarneval


Pontus och jag tåg bussen och tåget mot Lund för att gå på Karneval. Bilen och pappa hade åkt iväg åt andra hållet.

Efter att ha trängts med diverse okända människor på buss och tåg kom vi fram till Lund och begav oss hem till "Momo å mofa". Därifrån gick vi ner till stan för att invänta karnevalståget. Inte något riktigt slående tyckte jag även om där fanns inlägg både om sjukvård, CSN, SJ, fågelinfluensa och fotbolls-VM. Sen träffa vi "mobro" och "moster" tittade lite runt inom karnevalsområdet och åkte lite flygplan.


Summa sumarum en mycket bra helg, men nu är jag helt slut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååh ni var där. Vi hade tänkt för har både bror och kompisar i L men det var för dåligt väder tyckte vi..... Fast nu blev man ju lite sugen ändån....But Tooooo late

Carolina sa...

Ja det var ju kanske lite synd att ni inte åkte dit. Det stora ösreggnet kom inte förrän strax efter 19. Tyvärr var vi fortfarande ute då. P fick krypa ihop ordentligt i vagnen och jag trog på mig full mundering.

Kan trösta med att det var näst intill kaos på tåget och parkering till bil var nog mycket svårt att hitta.

Anonym sa...

åh där var min lillebror med sambo och barn idag. vad härligt det såg ut!