lördag 6 juni 2009

Nya rabatten

Såhär ser den nya rabetten ut för stunden. Det ska dit lite fler växter, bl a en blodtopp och så tänkte jag trycka ner lite sommarblommor innan den växt ihop.
Temat är tänkt att vara lime och vinrött, men det har smugit sig in lite andra växter också.
Magnolian låg nästan ned i tisdagskväll när det blåste så jag fick springa ut och tillverka ett vindskydd och nu mår den mycket bättre. Den nya häcken har blivit lite vindpinad men inte värre än att det repar sig.

3 kommentarer:

Skogseva sa...

Hej Carolina
Inte visste dina föräldrar vad din blogg heter, så det fick jag minsann luska ut själv! Och nu har jag alltså tittat på små barnkläder, ridande liten pojke, nygrävd rabatt och annat smått och gott i din blogg... Vi har just kommit hem från (som vanligt) trevliga dagar vid havet hos dina föräldrar.
Trevligt att titta på din blogg - du är välkommen till min om du har lust.
Hälsningar
Eva

Med fingrarna i (j)orden sa...

Blodtopp finns här om du behöver en planta...
Kul att ni kom och tittade på min trädgård. E är så lik P att det är helt otroligt. Två enormt söta barn du har, dessa mörka ögon får vem som helst att smälta.
Eva

Annika Christensen sa...

Det där blir nog väldigt bra.
Kul att träffas och vi kanske både hörs och syns. Har inte hört något från Willab.
Jag fick en blodtopp av Eva som sniglarna inte verkar gilla och det är ju extra kul när man får ha det kvar.
Ha det gott
Annika