onsdag 17 juni 2009

Ekobytesfrågor

Här kommer mina uppdaterade svar på Ekobytet.

Vad pysslar du med? Sy/ virka/ sticka/ annat?
- Jag är mångsysslare ;) Jag syr, virkar, stickar, spinner garn mm.

Hur länge har du pysslat?
- Så länge jag kan minnas, men den senaste och allvarligaste ( ;-) ) pysselvågen började för ca 2 år sedan.

Har du barn? Vilken storlek?
- Två barn, flicka i stl 86 och pojke i stl 122.

Vilken storlek har du själv?
- L på nederdelen och M på överdelen.

Stilmässigt, vilket håll drar du åt? (70-tals retro/ vintageromantiskt/ stilrent ekologiskt?)
- Kan nog skriva under på alla tre. Men vurmar mycket för 70-tal.

Vilka färger och mönster gillar du? Vilka material?
- Gillar starka och klara färger bl a orange, rött och brunt. Glad för stormönstrat. Har svårt för camo och gråmelerat. Bomull är favoritmaterialet.

Vad skulle du vilja lära dig sy/sticka/ virka? Vad fattas i din mönster/ kunskapssamling?
- Absoluta drömmen är att lära mig spinna garn på riktigt (nu är jag självlärd genom YouTube). Men det jag är ute och letar efter nu är ett riktigt bra sjalmönster som skulle passa mitt hemspunna garn.

Vad föredrar du, thé eller kaffe?
- Båda

Könstraditionellt, unisex eller genusmedvetet?
- Unisex

Varför väljer du ekologiskt/ återvunnet hellre än nyproducerat?
- Jag jobbar med miljöfrågor, har alltid varit intresserad av naturen och så är de återvunna tygerna ofta väldigt vackra, mjuka och sköna. Jag är också noga med att inte överkonsumera, varför ha mer kläder eller saker än vad man verkligen använder?

Inga kommentarer: