tisdag 16 juni 2009

Läskigt

Ikväll har jag varit ensam hemma M var iväg för att fotografera ute på Kullaberg.
Plötsligt slocknar bara TVn, den box och allt utom taklampan i vardagsrummet var stendött.
Jag ringde M, inget svar... Jag hade ingen aning vad som hänt eftersom allting funkade i övriga huset, jag kollade de säkringar jag tror hör till vardagsrummet. M ringde iaf tillbaks efter en stund och bad mig kolla alla säkringar, men ingenting syntes. Jag tycker bara sånt här är skitläskigt, tänk om det är något dolt elfel och hela huset brinner upp när vi ligger och sover.
Mycket tidigare än avsett fick M bege sig hemåt för att reda ut felet som var en teknisk omöjlighet.
Till slut visade det sig att det var en av huvudsäkringarna som gått utan att den lilla pluppen trillat av. Puh nu kan jag sova lugnt inatt!

Gonatt!

2 kommentarer:

Skogseva sa...

Man vänjer sig... Både vid hemskheter och att sova ensam. Vad kan egentligen hända? Nej, du brinner säkert inte upp! Om man från början benar upp vari problemet kan ligga tar man udden av många "rädslor". Eller är det kanske så att vid min ålder tycker man inte att det finns så mycket kvar att vara rädd för..

Kram
Eva

Carolina sa...

Det som var läskigt här (innan vi hittade felet) var just att något som inte kan hända hade hänt. Jag har mycket stor respekt just för elgrejer...