lördag 3 januari 2009

Vad jag gör en lördagkväll som denna ;)

Fastnade ikväll i Stickfrossas blogglista över de som anslutigt sig till Pomatomus-KALen. Och där fanns det en tjej som spinner och färgar egen ull, vad passar då bättre än att ge sig på ett eget infärgningsprojekt en lördagkväll kl 22?

Ovan: Dessa grejer använde jag, två gamla ullgarn, ett grått och ett vitt, kanske har de varit färgade med växtfärg tidigare, kanske är de förbetade med alun, jag vet inte...
Lite äggfärg och ättika. Äggfärgen krossade jag innan och använde bara några smulor av den gröna.

Det färdiga resultatet. Jag körde först bara med gul färg i micron i 2 minuter, därefter vila och lite stänk med grön färg. Ytterligare två minuter, vila och i med mer gul färg, vila yterligare 2 min och mer gul färg, vila och till sist mer ättika och 2 min i micron till.

Imorgon får vi se det slutliga resultatet. Jag hoppas iaf att garnet ska räcka till ett par handledsmuddar.

5 kommentarer:

Hello sa...

Oj, vad det ser spännande ut! Resultatet så här långt bådar ju gott i alla fall!

Carolina sa...

Resultatet blev bra, men inte jättebra, jag skulle ha vilja haft lite starkare färger.

Annika Christensen sa...

Jag fick ett par stickade torgvantar färgat med nässlor.
De är helt underbara men tyvärr kan jag inget själv om varken sticknning eller färgning.

Så lyckost dig som kan.

Jag har som du vet en grön vänsterhand och en foto hand.
Ha det
Annika

Carolina sa...

Aaah nässlor har jag inte testat att färga med.

Anonym sa...

men assåå jag är imponerad!! hoppas att resultatet blev kanon!

Jobb idag? Hoppas att det är bra på jobbet.

kram