måndag 12 januari 2009

Det blev ingen succé

Jag har länge gått och tänkt att det är dags för P att börja i simskola. Så äntligen under julledigheten tog jag tag i det och bokade in honom på en plats för start idag. Jag skulle ha fått besked senast i helgen, men jag hörde inget varför jag ringde idag. Jo vi hade plats kl 16.30. Raskt hem packa badkläder, stressa till dagis hämta barn pack in i bil iväg. Alla positiva och glada!
När väl lektionen börjar tvärvägrar P att lyssna på läraren, han gör bara andra saker och tvärvägrar att vara med.
Det var inte världens mest pedagogiska lärare, de var många i gruppen och hör och häpna det andra hade redan gått två terminer. Inte så schysst att slänga in blyga P i en sån grupp.
Dock inser vi att en dagiskompis ska vara med i gruppen efter och de är mycket färre och har fyra andra nybörjare. Vi frågar och är välkomna nästa gång!

En av anledningarna till att P tvärlåste sig misstänker jag beror på att vi inte hann prata om det några dagar innan vi åkte dit. Han behöver väldigt lång inställelsetid och då funkar det ofta inte att göra något såhär...

Ny utvärdering av projektet simskola kommer nästa måndag!

Inga kommentarer: