lördag 21 juni 2008

Midsommar



Igår var det som bekant midsommar. Vi var bjudna till midsommarfirande i Nyhamnsläge, dvs inte så långt härifrån. Vi började någon dag innan att diskutera hur vi skulle transportera oss dit. Förslaget på cykel låg högt upp på önskelistan då ingen av oss var speciellt sugen på att köra bil hem.
Sagt och gjort vi köpte en pyttehjälm till E och packade ner de båda barnen med all annan packning (hur kan det bli så mycket trots att man bara ska vara borta en kväll?) i cykelkärran. Inte ett gnäll från någon av dem, P får knappt plats och för E var det ju något helt nytt. Det var så spännande att inte nåt av barnen somnade på vägen dit trots att det tog närmare 40 min att cykla.
Väl framme hos A, J, G och A bar det nästan direkt av till midsommarstången för dans. Vi hade tur med vädret, regnet höll sig på avstånd men vinden var väldigt frisk. Efter dansen blev det lekar, mat och trevligt umgänge hemma hos A, J, G och A. Färden hem mitt i natten gick också jättebra, skönt ;)

6 kommentarer:

Sarah sa...

Söta de är! E ser ut som en liten flugsvamp (en väldigt GULLIG flugsvamp :) i sin hjälm. Cykelkärra är bra att ha även om jag snabbt blir trött i benen med båda på släp (fast det talar nog mer om min fysiiik än något annat tssss)

Carolina sa...

Ja hon är försvinnande söt i sin stora (som eg är pyttelite) hjälm ;)

Det var ju inte jag som hade dem på släp, misstänker att jag varit fullständigt död isådana fall :)

Mimmi sa...

Så söta de är när de sitter i cykelkärran. Själva har vi införskaffat cykelsadel och minihjälm till lille G, men fortfarande inte fått på sadeln på cykeln.

Carolina sa...

Mimmi se till att få monterat stolen så att ni kan ut och åka, det är så härligt.

Anonym sa...

Ser härligt ut! (för barnen) själv skulel jag aldrig orka trampa mer än 5 meter med mina huliganer i en sån..
/Caroline

Carolina sa...

Caroline
Jag är tacksam att jag slapp trampa!