söndag 22 juni 2008

Kjol


Nu när jag kommit igång och blogga lite igen passar jag påatt slänga in den här kjolen jag sydde för ett par veckor sedan.
Mönster: Avritad av en favvokjol här hemma, tyvärr blev den någon milimeter för liten ;(
Material: Broderat tyg inköpt i en lokal tygaffär. Tyget var egentligen tänkt till en gravidtunika förra sommaren, men det blev ingen...
Maskinval: Overlock till att kasta kanterna. Vanliga maskinen till resten.
Kul: Att det gick så snabbt och blev så snyggt!
Mindre kul: Att den egentligen är snudd på för liten. (Jag får väl minska i storlek så är det problemet löst ;) Jag har fortfarande några kilo och centimetrar kvar till utgångsläget innan E kom.)

4 kommentarer:

OttoPippi sa...

Så UNDERBAR!!!! Vad synd att den blev lite liten.... Det är väl bara att börja träna då för denna kjol var hur snygg som helst!!! Lycka till :-) :-)

hemligahemlis sa...

Kolla hemlisbloggen

Carolina sa...

Tack ottopippi ;) Och den är inte så liten att jag inte kan ha den, men den hade suttit 100 % optimalt om jag varit lite smalare ;)

Surfar genast till hemlisbloggen

♥ Medea ♥ sa...

Ååh vilket vackert tyg och snygg kjol!
Jag håller på med en liknande i lavendelblå linnetyg men min är än så länge för stor så jag får sy om och dessutom ingår det ingen passande dragkedja i samlingen. Måste hitta en snart, idag kanske =)